امام مهدي (عج): هر کس در اجراي اوامر خداوند کوشا باشد، خدا نيز وي را در دستيابي به حاجتش ياري مي کند.
 
سه شنبه 28 فروردین 1403
 
 
Tuesday, April 16, 2024
8 شوال 1445
 

نخستین دانشنامه مجازی فقه و اصول شیعی افتتاح می‌شود

آغاز ثبت نام شانزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث

کنفرانس خلع سلاح و عدم اشاعه: امنيت جهاني بدون سلاح هاي کشتار جمعي

هم انديشي جوان ياوران

جشنواره بين المللي فارابي ويژه تحقيقات علوم انساني و اسلامي



نظر شما درباره ي محنوي سايت چيست ؟
عالي
خوب
متوسط
ضعيف






اخبار

ادامه نقض بی سابقه حقوق بشر

وحشت آل خلیفه از پیگردهای قانونی ديوان بين المللي کيفري

لوی دیب مدیر اجرایی ائتلاف بین المللی پیگرد جنایتکاران جنگی، با اشاره به ادامه تلاشها برای شکایت قضایی از مقامات رژیم بحرین و سعودی، از لغو سفرهای اروپایی برخی مسئولان بحرینی از ترس پیگرد خبر داد./ائتلاف بین المللی پیگرد جنایتکاران جنگی به زودی گزارشی جامع درباره نقش منفی عربستان در کشورهای عربی صادر خواهد کرد.
کد : 475 تاریخ : 0:9 - 07 اردیبهشت 1390 تعداد بازدید : 14716

همزمان با وحشت رژیم آل خلیفه از پیگردهای قانونی به سبب ارتکاب جنایات علیه مردم بی دفاع بحرین، رئیس دفتر سیاسی کنگره عمومی یاری رسانی به مردم این کشور از ادامه نقض خطرناک و بی سابقه حقوق بشر در بحرین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ حسن التریکی با بیان این مطلب به العالم گفت : دهها نفر از زنان بحرین هم اکنون در زندان به سر می برند که این امر در میان کشورهای عربی و اسلامی بی سابقه است و این مسئله علاوه بر اینکه مغایر قوانین بین المللی است، مغایر عرف و موازین اسلامی و عربی است.

رئیس دفتر سیاسی کنگره عمومی برای یاری مردم بحرین افزود: در بحرین تخلفاتی در حال وقوع است که در نوع خود بی سابقه است. مجازات گروهی و تخریب منازل شهروندان بحرینی به بهانه تعقیب انقلابیون مواردی است که پیشتر فقط در فلسطین اشغالی و از سوی صهیونیستها رخ می داد.

التریکی افزود: رژیم حاکم بحرین اگر بخواهد از این شرایط خارج شود، ابتدا باید سرکوب ملت را متوقف و اشغالگران را از کشور خارج کند و پس از آن گفتگو و آشتی با مردم را آغاز کند.

نگرانی آل خلیفه از پیگردهای قانونی

از سوی دیگر لوی دیب مدیر اجرایی ائتلاف بین المللی پیگرد جنایتکاران جنگی، با اشاره به ادامه تلاشها برای شکایت قضایی از مقامات رژیم بحرین و سعودی، از لغو سفرهای اروپایی برخی مسئولان بحرینی از ترس پیگرد خبر داد.

به گزارش مهر، دیب در گفتگو با العالم با بیان اینکه آنچه در بحرین روی می دهد، جنایتهای ضد بشری است. افزود: گروهی از وکلا در فرانسه درحال انجام فعالیتهایی برای شکایت از مسئولان بحرینی و سعودی به دادگاه بین المللی کیفری هستند.

 وی با انتقاد از سکوت جوامع عربی درقبال رویدادهای بحرین، رژیم سعودی را به تلاش برای به شکست کشاندن انقلابهای عربی متهم کرد.
 
وی افزود: گروهی 5 نفره از وکلا برای شکایت از رژیمهای آل خلیفه و آل سعود به دادگاه بین المللی کیفری تلاش می کنند.
 
وی با اشاره به به لغو سفرهای برخی مسئولان بحرینی به اروپا از بیم پیگردهای قضایی، گفت: در حالی که جامعه بین المللی تا حدودی موضوع بحرین را مورد توجه قرار داده است، کشورهای عربی دربرابر وضعیت این کشور سکوت کرده اند و بر جنایتهایی که دراین کشور روی می دهد، سرپوش می گذارند.
 
دیب با بیان اینکه جنایتهای رژیم آل سعود فقط به بحرین محدود نمی شود، گفت : جامعه جهانی درحال حاضر سرگرم رسیدگی به موضوع بحث برانگیز گروه های تکفیری سلفی است که عربستان برای ضربه زدن به انقلاب های عربی و تاثیر گذاری بر انقلابهای عربی به کشورهای عربی اعزام می کند.
 
وی تاکید کرد ائتلاف بین المللی پیگرد جنایتکاران جنگی به زودی گزارشی جامع درباره نقش منفی عربستان در کشورهای عربی صادر خواهد کرد.
 
مدیر اجرایی ائتلاف بین المللی تعقیب جنایتکاران جنگی از اتحادیه عرب خواست که اجازه ندهد خونهای مردم در کشورهای عربی پایمال شود.
 
دیب با تاکید براینکه نظامهای حاکم درکشورهای عربی باید به طور کل تغییر کنند، از سکوت اتحادیه عرب درقبال وضعیت بحرین انتقاد کرد و گفت این سکوت دربرابر وضعیت ملتی است که به طور کامل درمعرض کشتار قرار دارند.

بحرين,ديوان بين المللي کيفري,حقوق بشر
پیوند مطلب


ارسال نظر

نام
ایمیل
سایت/وبلاگ
* نظر
 

   


Remik International Institute - Copyright©2009 All Rights Reserved

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است
 اجراء :
ارمغان داده پرداز