اخبار ويژه
دویستمین روز از جنگ غزه
حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن
جنگ غزه در شرایطی وارد دویستمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو برگزار شد/ تتلو: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم
تشویق نسل جوان به فساد و فحشا و فراهم کردن شرایط آن، فعالیت تبلغی علیه نظام، دایر کردن سایت شرط بندی برای قمار و تشویق دیگران به آن، انتشار محتویات مستهجن در قالب تولید کلیپ و آهنگ، تحریک و دعوت از مخاطبان‌تان به ارتکاب جرایم منافی عفت، مصرف مواد مخدر، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور با توصیه به هواداران، فعالیت آموزشی و تبلیغی مغایر شرع اسلام، اتهامات امیرحسین مقصودلو در این پرونده است.
کلاف سردرگم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
وزیر صمت از تصویب آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده خبر می‌دهد؛ اما از چرایی عدم ابلاغ آن، گلایه دارد. حال دستیار معاون اول رئیس جمهور می‌گوید: هیچ مصوبه، آیین‌نامه و دستورالعملی برای واردات خودروی کارکرده، منتظر ابلاغ از سوی دولت و معاون اول رئیس جمهور نیست.
تکلیف انتخاب روز تعطیل آخر هفته مشخص شد؟/مراقب جوسازی مافیای خودرو باشید
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، در نشست خبری امروز خود درباره تعیین تکلیف انتخاب روز تعطیل آخر هفته گفت: نگاه دولت این است که درباره این تصمیم گیری منعطف‌تری داشته باشیم و متناسب با اقتضائات زمانی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم.
 نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در ایران، همزمان و شاید پیش از برگزاری اولین انتخابات‌ تاریخ معاصر آغاز شد؛ اما خبری از نهادینگی تحزب در کشور ما نیست! پیامدهای ضعف تحزب، بیش از هر زمانی خود را در مقاطع رقابت‌های انتخاباتی نشان می‌دهد و تشکل‌ها و فهرست‌های موسمی می‌کوشند تا این ضعف را پوشش دهند.
با سفر رییس جمهور به پاکستان
استقبال گرم پاکستانی‌ها از سید ابراهیم رییسی+ فیلم / تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم / رییسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است/ نامگذاری یکی از اتوبان‌های پاکستان به نام «ایران»
سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور اسلامی ایران به دعوت رسمی رییس جمهوری پاکستان و در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، امروز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
بسته ترند‌ها در هفته گذشته
حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
لحظات درگذرند و خبر‌ها از پی هم می‌آیند و می‌روند؛ اما در این میان، برخی اخبار و حوادث بیشتر مورد توجه افکار عمومی قرار می‌گیرند و توجهات بیش از حد به آن‌ها جلب می‌شود؛ اخبار و تیتر‌هایی مانند حمله اسرائیل به ایران، جنگ ایران و اسرائیل، آیا اسرائیل به ایران حمله می‌کند؟ توان موشکی ایران، سهام عدالت، جدول لیگ برتر، قیمت دلار، سیل دبی، قیمت طلا و... که در هفته گذشته در کانون توجهات قرار گرفتند.
مرور روزنامه‌های سه شنبه چهارم اردیبهشت
آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟
خرید چندنرخی با یک کالابرگ! سیاست دوگانه بایدن در سرزمین‌های اشغالی، همایش برترین ژن‌های ایرانی! تحریم‌های جدید علیه ایران، توصیه اژه‌ای به فراجا در موضوع حجاب، نمایش اروپا برای تل‌آویو، بازار اجاره تحت تاثیر قیمت دلار، تبادل تروریست‌ها در بندر گوادر، پس‌لرزه‌های ۷ اکتبر با استعفای رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل و پژو پارس پر حاشیه! از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
بسته ویدیویی «تابناک»
آگوست لندمستر، کارگری که به هیتلر سلام نازی نداد / مِیِر لانسکی، حسابدار مافیا / دولیتل واکنش آمریکا پس از حمله به پرل هاربر / مراسم تشییع جنازه ژوزف استالین
بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
هفتصد و هفتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین
هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است/ادامه پیشروی‌های ارتش روسیه در اوکراین
هفتصد و هفتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
مرکز آمار اعلام کرد: نرخ تورم سالانه کشور در فروردین امسال، برابر ۳۸.۸ درصد است که دامنه تغییرات آن برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ۳۴.۷ درصد برای دهک اول، تا ۴۰.۱ درصد برای دهک دهم است.
چرا ثبت اظهارنامه برای مقامات و سران ممنوع شد؟!
در پی انتشار نامه‌ای اداری در زیرمجموعه دستگاه قضا، این ادعا در فضای مجازی مطرح شده که شکایت از مقامات ممنوع شده است؛ نامه ای به امضای معاون خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه که بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی یافت و برداشت هایی از آن صورت گرفت که مقامات قضایی را مجاب به واکنش و صدور اطلاعیه کرد.
صد و نود و نهمین روز از جنگ غزه
حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه / استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نود و نهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 
جزئیات مدیریت سرخابی‌ها توسط دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی از زبان وزیر اقتصاد
خاندوزی گفت: با توجه به اینکه ۱۰ درصد معامله امروز در فرابورس به شکل نقدی  و ۹۰ درصد اقساطی تعیین شد، تکلیف بخش نقدی امروز مشخص و درباره بخش اقساطی نیز مقرر شد هر ۶ ماه یکبار توسط کنسرسیوم‌ها پرداخت شود.
تابناک اقتصادی بررسی کرد؛
چرا «رهبر انقلاب» اصرار بر «مردمی سازی اقتصاد» دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
رهبر انقلاب تأکید دارند: اگر بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، باید اقتصاد را مردمی و پای مردم را به عرصه تولید به نحو محسوسی باز کنیم.
نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه
حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود، نه ایران
امروز دوشنبه، سوم ارديبهشت ۱۴۰۳ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی در آخرین نشست هفتگی با خبرنگاران به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.
بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
نشست علنی مجلس امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزار و گزارش جمع بندی مربوط به ارز دوباره به هفته آینده موکول شد؛ این سومین هفته متوالی است که مجلس بررسی این موضوع را به تعویق انداخته است.
واریز ۱۰درصد از پول سهام تا فردا؛ پایان فجایع مالی وزارت ورزش در سرخابی
رسمی: استقلال و پرسپولیس فروخته شد، از دولت به دولت!
معامله‌ی از این جیب به آن جیب در فوتبال ایران انجام و سرانجام پس از چهار دهه، مالکیت استقلال و پرسپولیس از ید قدرت دستگاه دولتی ورزش خارج شد، ولی این جابجایی به معنای خصوصی شدن دو باشگاه نیست؛ سهام آنها بین چند بنگاه اقتصادی متصل به حاکمیت تقسیم شد ...
محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضاییه:
فراجا وظایف ذاتی و قانونی در حوزه عفاف و حجاب دارد/ روایت یک جلسه مهم با رئیس جمهور درخصوص حجاب/ آیا می‌توانیم خود را کنار بکشیم و بگوییم «کی بود کی بود؛ من نبودم»؟!
قدر مسلم، چنانچه دستگاهی به وظایف قانونی خود در هر حوزه‌ای از جمله عفاف و حجاب، عمل نکرد و یا کم عمل کرد، این امر، رافعِ مسئولیت و وظایف دستگاه‌های دیگر نیست؛ مثلا پلیس نمی‌تواند بگوید، چون سایر دستگاه‌های مسئول در امر اقتصادی و معیشتی و فرهنگی به وظایف خود عمل نکرده‌اند، پس من هم در مقابله با جرمِ سرقت، به مسئولیت خود عمل نمی‌کنم! نباید کاری کنیم که فراجا احساس کند کار خطایی کرده که در قضیه عفاف و حجاب وارد میدان شده و گویی از او خواسته نشده که وارد میدان شود.
گزارش تفصیلی تابناک از معادلات جدید قدرت در والیبال ایران
تقسیم غنائم در ۳۰ روز؛ تقوی رییس، منظمی دبیر؛ مرادی همه‌کاره! تسخیر خزنده فدراسیون والیبال / نایب‌رئیس، سرپرستی تیم‌ملی و سفرها را قبضه می‌کند
مرادی پس از کنار گذاشتن داورزنی، نه تنها نایب رئیس فدراسیون ماند که قرار است سرپرست تیم ملی والیبال ایران شود و در سفرهای متعدد خارجی کنار این تیم باشد؛ چیزی که دوست دارد و برایش کت‌وشلوارها و تی‌شرت‌های متعدد معروفش را مرتب کرده!
با تحولات منطقه و جهان
واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک‌های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن دو پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/ رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک‌های ایران توسط ترکیه، هدف قرار دادن دو پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه،  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران، افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان و شلیک موشک بالستیک کره‌شمالی به سمت ساحل شرقی از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
مرور روزنامه‌های دوشنبه سوم اردیبهشت
انتقاد تند روزنامه جوان از القای دوقطبی «آقا و دفتر آقا» /تاثیر تجربه جنگ با عراق در مواجهه نظامی با اسراییل/نسل زد؛ خوش‌شانس یا بداقبال
معضل ملی مستاجران، مهر تایید صهیونیست‌ها بر معادله بازدارندگی ایران، کاهش نرخ فقر به روایت بانک جهانی، افزایش دو برابری دستمزد معلمان حق‌التدریسی، آن که باید، پیام اقتدار ایران را گرفت، اقتصاد با حجاب ارتباط دارد، ورود «سفیران مهر» بعد از طرح «نور»، هزینه تفریحات دهک دهم ۴۰ برابر دهک اول است و کلید قهرمانی در دستان نساجی و خوزستانی ها! از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
تیم بی‌دفاع و دروازه‌بان در همه جام‌ها پیش می‌تازد
کامبک دقیقه ۹۰ رئال با گل بلینگام/ کارلتو کلک ژاوی و لالیگا را با هم کَند/ بارسا هر سه ال‌کلاسیکو را باخت!
سومین و آخرین اپیزود از ال‌کلاسیکو‌های فصل ۲۴-۲۰۲۳ در سانتیاگو برنابئوی بازسازی شده، در هفته سی‌ودوم لالیگا رقم خورد و بار دیگر نتیجه بازی با گل دقیقه آخر و باز هم مثل بازی رفت توسط جود بلینگام رقم خورد. مهره کلیدی آنچلوتی با گلزنی در این بازی بعد از مدت ها، سند قهرمانی مادرید را امضا کرد و جواب انتقادات را داد.
بسته ویدیویی «تابناک»
سلاح شیمیایی در جنگ ایران و عراق / مصطفی چمران در جنگ چه کرد؟ / زندگی در روسیه پیش از جنگ جهانی / جنگ نفت کش‌ها در خلیج فارس / دره آراکو از نمای نزدیک / چگونه یک سخنرانی عالی داشته باشیم؟ / بوگاتی دیوو، خودروی ۵.۸ میلیون دلاری
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
با تحولات منطقه و جهان
تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل
تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل،  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل، حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی، احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل و سقوط دو بالگرد ژاپن با هشت سرنشین در اقیانوس آرام، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
مشروح دیدار رئیس قوه قضاییه و منتخبان مجلس دوازدهم:
اژه ای: پیگیری نمایندگان، دخالت نیست/ نمایندگان از مراکز قضایی بازدید کنند و اگر اشکالی بود، به من یا پشت تریبون بگویند/ نکات، اظهارات و واگویه‌های ۲۳ تن از نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضا
تاکید می‌کنیم، هیچ مانعی وجود ندارد که نمایندگان مجلس مشخص و موردی اعلام کنند که اقدام مرجع قضایی در منع تعقیب پرونده‌ی مرتبط با فلان گزارش کمیسیون اصل ۹۰، غلط است. اگر لازم باشد، من در آن خصوص اعمال ماده ۴۷۷ هم می‌کنم. همچنین هیچ مانعی وجود ندارد که نمایندگان مجلس، از طرز کار ما در دستگاه قضایی ایراد بگیرند، اما این امر باید بر اساس قانون باشد.
هفتصد و هفتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین
اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین/ تصرف بخش های دیگری از خاک اوکراین توسط روسیه
هفتصد و هفتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
حراج بیش از ۲.۶ تن طلا در نوزده مرحله/ کدام بانک خریدار طلای حراجی است؟
حراج شمش‌های طلا در خیابان وزرا به نوزدهمین مرحله رسید؛ روندی که تا به امروز با حراج ۲ هزار و ۶۳۶ کیلو طلا با حداقل عیار ۹۹۵ در هزار همراه بوده و قرار است بیستمین مرحله نیز به زودی برگزار شود.
بردهای نفس‌گیر شاگردان رنگرز در گزینشی قرقیزستان
تیم ملی کشتی فرنگی با سهمیه کامل در المپیک؛ رشادت کاویانی و مهمدی در بیشکک
امین کاویانی‌نژاد و مهدی مهمدی، امروز خیال حسن رنگرز، علیرضا دبیر، جامعه کشتی، وزارت ورزش و کاروان ایران در المپیک پاریس را راحت کردند و شش سهمیه کامل تیم فرنگی را قطعی نمودند.
صد و نود و هشتمین روز از جنگ غزه
نتانیاهو: در صورت لزوم با آمریکا می جنگیم!/ اتفاق هولناک در غزه با ناپدید شدن ۲۰۰۰ تن / افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۹۷ تن
جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نود و هشتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 
واکنش گسترده به توییت عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب درباره «حجاب»؛ از هشدار‌های برادرانه تا حمایت‌های دلسوزانه!
در پی افزایش واکنش‌ها به حضور دوباره گشت ارشاد به خیابان و فیلم‌های منتشر شده از آن، فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در توئیتی نوشته بود: رهبر انقلاب: کشف حجاب، هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی است... منتها... دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم. کار‌های بی قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. پی نوشت: به تازگی برخی مسئولان به‌دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزهٔ حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.
افزایش ۲۵ درصدی بودجه یارانه حمایتی کودکان دچار سوء تغذیه، در دستور کار
بسته به دهک بندی خانوار، یارانه تخصیص یافته به این کودکان متفاوت است؛ به این صورت که به کودکان مشمول این طرح در دهک یک تا پنج، یک میلیون تومان یارانه تعلق می‌گیرد و کودکان مشمول در دهک‌های ۶ و ۷ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد. کودکانی که در آغاز طرح کمی بیش از ۱۲۳ هزار تن را شامل می‌شد و در مراحل بعد بر شمارشان افزوده شد و حالا به بیش از ۱۳۱ هزار تن رسیده است.
در دیدار با فرماندهان عالی نیرو‌های مسلح مطرح شد:
قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد همراه با تدبیر نیرو‌های مسلح در حوادث اخیر/اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح/لزوم استمرار نوآوری در تسلیحات، شیوه‌ها و شناخت روش‌های دشمن
ایشان با تاکید بر اینکه حیثیت ملت ایران باید در چشم دنیا برجسته باشد، افزودند: ضمن شناسایی استعداد‌ها و نیرو‌های توانمند و خلاق، به خداوند متعال حُسن ظن داشته باشید و به او توکل کنید و بدانید که وعده خداوند در دفاع از مومنین حتمی و تخلف ناپذیر است.
رئیس سازمان صدا وسیما در گفت‌وگو با تابناک مطرح کرد:
صدا وسیما بازدیدهای شبکه اجتماعی را مخاطب خود حساب می‌کند+ فیلم
پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا وسیما، در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه معیار تعیین مخاطبان صدا وسیما چیست، گفت: اگر مخاطبان به هر دلیل (کمبود وقت، تغییر ذائقه مصرف و ...) برنامه‌های صدا وسیما را مستقیم دنبال نکنند اما تقطیع شده‌ی آن را در شبکه‌های اجتماعی پیگیری کنند، جزئی از مخاطبان صدا وسیما شمرده می‌شوند.
پدیده جدید آمریکایی ۸۶کیلوی کشتی آزاد را بشناسید
فوری: دیوید تیلور باخت و المپیک پاریس را از دست داد! / حذف ناباورانه گربه‌سیاه حسن یزدانی در انتخابی تیم آمریکا
این فرصت بزرگی برای حسن یزدانی است تا با عبور از جو روانی شکست مقابل تیلور، با آنالیز کشتی بروکس و شکست او در پاریس، اولین کشتی‌گیر دو طلایی ایران در المپیک‌ها باشد.
هشدار وزارت راه و شهرسازی به مردم؛
در دام دلالان خرید و فروش «امتیاز نهضت ملی مسکن» نیفتید
اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی، اقدام به پیش فروش ساختمان یا بدون اخذ مجوز اقدام به درج یا انتشار آگهی نمایند، به حبس از ۴۵ روز تا شش ماه یا جزای نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شوند.
تعداد نمایندگان مجلس افزایش پیدا می‌کند؟
گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی مورد بررسی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
مرور روزنامه‌های یکشنبه ۲ اردیبهشت
ایران؛ بازدارندگی منطقی/کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟! /جنگ روانی اسرائیل
تنش به پایان رسیده است؟ رقابت نهایی برای تشکیل مجلس دوازدهم، شبیه سازی جنگ ایران و آمریکا، فرامتن جهش ۷۸ هزار واحدی شاخص بورس، پیش‌بینی پذیر شدن بازار، بایدن به دنبال احیای برجام، بازار تشنه و دپوی خودرو‌ها در گمرک، جنگنده‌های سوخو۳۵ در راه تهران، ناهمخوانی افزایش حقوق و کرایه‌ها و تلاش برای تغییر فاز از میدان به دیپلماسی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
بسته ویدیویی «تابناک»
تصاویر تاریخی از زنان قشقایی / چگونه جنگ جهانی اول آغاز شد؟ / خشم و استرس هیتلر در المپیک ۱۹۳۶ / عجیب‌ترین و تکان دهنده‌ترین بیماری‌ها / بختک چیست؟
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیوهایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
هفتصد و هفتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین
حمله گسترده اوکراین به نقاط مختلف روسیه با 50 پهپاد/  ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد/ آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد
هفتصد و هفتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
بمباران سنگین مقر حشد الشعبی توسط اسرائیل / حمله متقابل عراقی‌ها به ایلات
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در طول ساعات اخیر دست‌کم سه بار پایگاه نظام کالسو را هدف قرار دادند و به بمباران سنگین کالسو پرداختند. این پادگان مقر فرماندهی حشد الشعبی عراق و محل استقرار نیروهای زرهی و نیروهای تیپ ۲۷ سازمان حشد الشعبی است. 
در اولین روز از دومین ماه سال؛
آرامش نسبی به بازار ارز رسید؛ سکه کاهشی شد و شاخص بورس قد کشید!
سرانجام پس از دو هفته روند صعودی قیمت ها در بازارهای ارز و سکه، امروز شاهد بازگشت آرامش نسبی به فضای معاملاتی این بازارها بودیم. این در حالی است که سهامداران بورس نیز با گذشت از فروردین کم سود، نظاره گر تقویت شاخص در شروع اردیبهشت بودند.
معاون وزیر بهداشت اعلام کرد:
کاهش رشد جمعیت متوقف شده است/ تولید نان با آرد کامل در بیش از ۱۸۰۰ نانوایی/ بررسی مالیات بر دخانیات در مجلس/ آغاز تزریق واکسن پنوموکوک و روتاویروس در کشور
نکته بسیار مهم این است که توجه تولیدکنندگان دخانیات و آن‌هایی که جز پول چیزی نمی‌شناسند، به زنان و جوانان است که برای کنترل این شرایط باید دسترسی جوانان به دخانیات محدود شود و نباید به هیچ وجه در دست افراد زیر ۱۸ سال شاهد دخانیات باشیم. اما متاسفانه ما این مورد را می‌بینیم و باید فعالیت ما متوجه دانش آموزان و در مرحله بعد بانوان باشد.
صد و نود و هفتمین روز از جنگ غزه
انهدام کامل بزرگ‌ترین کارخانه داروسازی غزه توسط جنگنده‌های اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۹ تن رسید
جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نود و هفتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 
به دلیل حمایت از جنایات‌ دیکتاتوری پهلوی؛
آمریکا به پرداخت بیش از یک میلیارد دلار محکوم شد
کلیه خواهان‌های این پرونده از مبارزین آزادی بخش ایران از حکومت استبدادی و دیکتاتوری رژیم پهلوی بودند که به دلیل مخالفت با این رژیم توسط ساواک دستگیر شده و سال‌ها تحت شکنجه‌های غیرانسانی قرار گرفته‌اند و به دلیل آن شکنجه‌ها درد، رنج و آسیب‌های جدی جسمی، روانی و اجتماعی به آن‌ها وارد شده است. آنها اثبات کرده‌اند اگر حمایت‌های دولت آمریکا از دیکتاتوری پهلوی نبود، چنین آسیب‌های به آن‌ها وارد نمی‌شد.
پایان ۲۰ سال بلاتکلیفی لایحه تجارت؛ لایحه‌ای که با، اما و اگر‌های فراوان تصویب شد
با توجه به تحولاتی که در دنیا در حوزه تجارت شکل گرفت، نگاه بیشتر حقوقدانان، بازرگانان و تجار این بود که قانون تجارت فعلی هم ناقص و مبهم و هم ناکافی است؛ لذا مجلس و دولت به دنبال آن بودند تا قانون مذکور اصلاح شود؛ بنابراین، از مجلس هفتم این روند آغاز شد و در آن دوره اقداماتی انجام گرفت و لایحه در مجلس وصول شد.
تابناک اقتصادی بررسی کرد؛
تحقق شعار سال را فراموش نکنیم/ جهش تولید با مشارکت مردم در انتظار پایان انحصار زمین‌های دولتی است
مهم‌ترین راهکار عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید، ساخت مسکن توسط مردم با این شرط که دولت زمین مناسب در اختیارشان قرار دهد و شبکه بانکی نیز برای ارائه تسهیلات ساخت‌وساز، همت جدی داشته باشد. در این شرایط، شاهد جهش تولید در بخش‌های مختلف و مرتبط با حوزه مسکن خواهیم بود که البته این امر با مشارکت مردم محقق می‌شود.
صادرات نفت ایران در اوج/ تحریم‌ها دور زده شد
فایننشال‌تایمز به نقل از شرکت تحلیل انرژی ورتکسا نوشت: صادرات نفت ایران به بالاترین میزان خود طی شش سال اخیر رسیده است و چین اصلی‌ترین مشتری این محموله‌ها ماند.
سایر ویژه‌ها