امام مهدي (عج): هر کس در اجراي اوامر خداوند کوشا باشد، خدا نيز وي را در دستيابي به حاجتش ياري مي کند.
 
جمعه 10 فروردین 1403
 
 
Friday, March 29, 2024
19 رمضان 1445
 

نخستین دانشنامه مجازی فقه و اصول شیعی افتتاح می‌شود

آغاز ثبت نام شانزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث

کنفرانس خلع سلاح و عدم اشاعه: امنيت جهاني بدون سلاح هاي کشتار جمعي

هم انديشي جوان ياوران

جشنواره بين المللي فارابي ويژه تحقيقات علوم انساني و اسلامي



نظر شما درباره ي محنوي سايت چيست ؟
عالي
خوب
متوسط
ضعيف






اخبار

جهان شادمان از سقوط ديکتاتور

واين آغاز راه است...

سقوط مبارک واکنشهای زیادی را از سوی کشورهای جامعه بین الملل به همراه داشت.همزمان با شادماني چشمگير مردم مصر آزاديخواهان جهان  از کناره گيري يکي از مستبد ترين ديکتاتورهاي غربگرا ابراز شادماني کردند./دولت هاي جهان نيز از اين موضوع استقبال نمودند.
کد : 453 تاریخ : 4:6 - 23 بهمن 1389 تعداد بازدید : 14673

استقبال نخست وزیر ژاپن از برکناری مبارک : نائوتو کان نخست وزیر ژاپن که کشورش یکی از کشورهای عمده کمک کننده به مصر محسوب می شود ، امروز شنبه از برکناری حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر استقبال کرد.
نائوتو کان امروز با اشاره به تازه ترین تحولات مصر به خبرنگاران گفت:من به خواست و اراده ملت مصر در تغییر مسالمت امیز قدرت احترام می گذارم و امیدوارم دولت جدید به گونه ای دمکراتیک بر مسند قدرت بیاید .

نخست وزیر ژاپن خاطر نشان کرد ما خواهان حفظ مناسبات دیرین دوستانه میان ژاپن و مصر هستیم و من می خواهم مصر به ایفای نقش سازنده در خاورمیانه ادامه دهد .به گزارش خبرگزاری فرانسه ژاپن که خود از منابع طبیعی اندکی برخوردار است ، تقریبا برای تامین منابع نفتی مورد نیاز خود کاملا به خاورمیانه از جمله مصر وابسته است .
ژاپن همچنین از کشورهای عمده کمک کننده به مصر محسوب می شود و در مجموع یکصد و چهل و پنج میلیارد ین معادل یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار در قالب کمکهای اهدایی و پانصد و سی و نه میلیارد ین در قالب وام در اختیار قاهره قرار داده است .

کره جنوبی خواستار برگزاری انتخابات آزاد وعادلانه در مصر شد: وزارت خارجه کره جنوبی روز شنبه در پی برکناری حسنی مبارک از قدرت در مصر خواستار برگزاری انتخاباتی عادلانه و آزاد در این کشور شد. وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد:دولت کره جنوبی انتظار دارد انتخاباتی عادلانه و آزاد مطابق با خواسته ها و آرمانهای مردم مصر برگزار شد.این وزارتخانه افزود تصمیم مبارک برای کناره گیری از سمت را محترم می شمارد و با دولت مصر همکاری نزدیک خواهد داشت.

چین :‌ امیدواریم ثبات در مصر برقرار شود:به گزارش خبرگزاری فرانسه وزارت امور خارجه چین امروز شنبه با انتشار بیانیه ای با اشاره به تازه ترین تحولات در مصر و برکناری حسنی مبارک از قدرت ، ابراز امیدواری کرد ثبات و نظم عمومی در مصر برقرار شود. 

استقبال دولت سودان از برکناری حسنی مبارک: دولت سودان از کناره گیری حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر استقبال و تاکید کرد به انتخاب و اراده مردم مصر و تحقق خواسته های انان برای دستیابی به کرامت، آزادی ، ثبات و صلح احترام می گذارد . وزارت امور خارجه سودان در بیانیه ای تاکید کرد دولت سودان به این مسئله تاکید دارد که انتقال مسالمت آمیز قدرت به شورای عالی نیروهای مسلح مصر بیانگر اراده ملی ملت مصر است .

دولت سودان ابراز امیدواری کرد با انتقال قدرت ، خواسته های ملت مصر تحقق یابد . در بیانیه وزارت امور خارجه سودان آمده است ، سودان به این مسئله مهم تاکید دارد که تغییرات فعلی در مصر صفحه جدیدی در تاریخ این کشور رقم بزند و رفاه اقتصادی ، ثبات سیاسی و اجتماعی برای این کشور به ارمغان داشته باشد و این کشور بتواند همچنان نقش حساس خود را در منطقه ایفا کند .

 انگلستان: مصر باید به سوی دموکراسی حرکت کند : دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در واکنش به کناره گیری حسنی مبارک از ریاست جمهوری مصر، بر ضرورت حرکت به سوی حکومت غیرنظامی و دموکراتیک در مصر تاکید کرد و گفت آنچه روز جمعه در مصر روی داد، صرفا یک آغاز بود. به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، کامرون گفت: مصر اکنون فرصت خوبی در اختیار دارد تا دولتی تشکیل دهد که بتواند شهروندان این کشور را متحد سازد.
انگلیس آماده ارائه هرگونه کمکی به مصر و مصریها است.دولت مصر باید تلاش برای ایجاد نظام آزاد و دموکراتیک را آغاز کند.کامرون افزود: آنچه امروز (جمعه) روی داد باید صرفا یک نقطه آغاز باشد.

اتحادیه اروپا : رئیس اتحادیه اروپا از کناره گیری مبارک استقبال کرد: در پی برکناری حسنی مبارک از قدرت در مصر، هرمن فان رومپوی رئیس اتحادیه اروپا روز جمعه از تصمیم مبارک استقبال کرد.
وی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مبارک با استعفای خود نشان داد صدای مردم مصر را شنیده است و راه‌ را برای اصلاحات سریع‌تر و عمیق‌تر در این کشور باز کرده است. در این بیانیه از جسارت مردم مصر که در آرامش تظاهرات خود را برای اجرای تغییرات دموکراتیک برگزار کردند، استقبال شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه در این بیانیه تصریح شده است آینده مصر در دستان مردم این کشور است و ارتش باید به شیوه‌ای مسئولانه و طوری عمل کند که تغییرات دموکراتیک به شیوه‌ای مسالمت آمیز در این کشور اجرا شود.



پیوند مطلب


ارسال نظر

نام
ایمیل
سایت/وبلاگ
* نظر
 

   


Remik International Institute - Copyright©2009 All Rights Reserved

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است
 اجراء :
ارمغان داده پرداز